• ✔ Gratis verzending vanaf €99,-        ✔ Levertijd: 1-3 dagen        ✔ 30 dagen retourtermijn

✓ Gratis verzending vanaf €99,- 
✓ 30 dagen retourtermijn

The Nest - part 2
#Trends

The Nest - part 2

Publicatiedatum 9 februari 2022

Pseudo-wetenschap in organische vormen en zachte pasteltinten

Na maanden en jaren van virussen, remmers, vaccins en immuniteits-boosters is de wetenschap niet meer langer een ver-van-ons-bed show. Wetenschap, pseudowetenschap en gezondheid dringen ook meer en meer de lifestylewereld binnen. Twee jaar geleden al zette Gwyneth Palhtrow de toon met haar label en webshop Goop, waar ze pseudowetenschappelijke producten verdeelde met een erotische insteek. Wat deze producten exact zijn, kun je beter zelf eens opzoeken. Om een tipje van de sluier te lichten: wij zijn er 100% van overtuigd dat onze geurkaarsen leuker ruiken.

Nomige

Ook vandaag zien we duidelijke voorbeeld van hoe de lifestylewereld inhaakt op (pseudo)wetenschappelijke bevindingen en technieken. Denk maar aan Nomige, het beautylabel gebaseerd op DNA, de grote aandacht voor sterrenbeelden in de wereld van de juwelen en accessoires, maar ook verlichting die de ogen doet uitrusten van alle schermen en de superfoods en raw foods die bijdragen tot een gezonder leven. Even genoeg over DNA-skincare, watermannen, blauwfilterglazen en witte moerbeibessen, hier praten we over lifestyletrends.

Armstoel ZENO is verkrijgbaar bij onze partner XOOON.

Vrouwlijke, organische vormen

Het mag duidelijk zijn: mensen willen een meer intuïtieve benadering van gezondheid, met ‘natuurlijke' en 'gezonde' oplossingen om hun lichaam en geest te ‘verbeteren’. Bemerk vooral dat deze woorden overduidelijk tussen aanhalingstekens staan. Vooral de esthetiek is interessant om te analyseren. Het interieurdesign van de komende jaren zal zich laten inspireren door de natuur, en meer specifiek door mystieke symbolen en vrouwelijke, organische vormen. Het resultaat is echter helemaal niet hippie, maar wordt als het ware door een instagramfilter gehaald, waardoor het glamoureus wordt. Kleuren worden verzacht en vormen worden minder expliciet. Zo zullen we afgeronde krukjes niet per se als een paddenstoel herkennen, maar roepen ze onbewust wel die connotatie met de natuur op.

camera-icon.jpg Schilderij MASTER STROKES

Snoepjesachtige pasteltinten

De aandacht voor gezondheid en persoonlijk welzijn vertaalt zich naar een kleurenpalet dat overheerst wordt door zachte pasteltinten. Allemaal kleuren die het gemoed sowieso verzachten en het bovendien heel goed doen op Instagram. Denk maar aan al die Instagram- en TikTok-musea die we het afgelopen jaar zagen opduiken. Al die intiatieven werden ondergedompeld in een zeemzoete mix van snoepjesachtige pasteltinten. Een blik en de zoetigheid begint al te branden op de lippen. Dit palet is echter een pak volwassener, met dank aan de neutrale tinten, het zachtbruine Blanket Brown en het rustgevende Feminine Earth. Vooral de combinatie van het Spiritual Lilac en Feminine Earth, een echte terracotta-tint, wordt aanzien als een bijzonder trendgevoelige combinatie. Kortom: hiermee scoor je sowieso, zowel in je interieur als in je kleerkast.

Roomdivider TOKYO is verkrijgbaar bij onze partner Henders & Hazel

Altijd de beste deals ontvangen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting op je eerstvolgende bestelling!

Wil jij als eerste op de hoogte zijn van onze meest actuele aanbiedingen en laatste trends? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief. Zo mis je geen enkele COCOmaison deal!

COCOmaison fans

Help bij het inspireren van anderen

Tag ons op Instagram met #cocomaison

COCOmaison x Azizi Life

Wooninspiratie

Op zoek naar een nieuw interieur? Wij geven je graag meer inspiratie!

Ook interessant...